GATUNEK | telenowela |
---|---|
STWORZONA PRZEZ | Rosane Svartman, Mariana Duarte, Rodrigo Bitti |
SCENARIUSZ | Juan Jullian, Renata Sofia, Jaqueline Vargas, Michel Carvalho, Mário Viana, Carolina Santos |
REŻYSERIA | Allan Fiterman |
MUZYKA STWORZONA PRZEZ | Iza, Arthur Marques |
OTWIERAJĄCY MOTYW MUZYCZNY | „Dona de Mim” – Iza ft. Azzy & Sandra de Sá |
KRAJ POCHODZENIA | Brazylia |
ORYGINALNY JĘZYK | portugalski |
LICZBA ODCINKÓW | 221 (przewidywane) |
FIRMA PRODUKCYJNA | Estúdios Globo |
PRODUCENT | Mariana Pinheiro |
KANAŁ | TV Globo |
ORYGINALNA EMISJA | 28 kwiecień 2025 – nadal |
Dona de Mim – brazylijska telenowela produkowana i emitowana przez stację TV Globo od 28 kwietnia 2025 roku. Zastąpiła serial Volta por Cima, będąc 102. „telenowelą o godzinie siódmej ” na tym kanale.
Napisana została przez Rosane Svartman, we współpracy z Juanem Jullianem, Renatą Sofią, Jaqueline Vargas, Michelem Carvalho, Mário Vianą i Carolina Santos, wyreżyserowana przez Bernardo Sá, Mariana Duarte, Rodrigo Bitti i Yasmin Tainá, pod ogólnym kierownictwem Pedro Brenelli i kierownictwem artystycznym Allana Fitermana.
W rolach głównych występują Clara Moneke, Elis Cabral, Tony Ramos, Cláudia Abreu, Humberto Morais, Juan Paiva, Rafael Vitti i Marcelo Novaes.
Opis
Fabuła filmu opowiada historię Leony (Clara Moneke), pogodnej, pracowitej i zdeterminowanej młodej kobiety, która nieustannie zmaga się z trudnościami finansowymi i żyje z ogromnym bólem, którego za wszelką cenę stara się nie ujawniać. Mieszka z babcią Yarą (Cyda Moreno) i siostrą Stephany (Nykolly Fernandes) w dzielnicy São Cristóvão, w północnej strefie Rio de Janeiro. Leona wcześniej studiowała reklamę i była w szóstym miesiącu ciąży, gdy miała poślubić Marlona (Humberto Morais), z Sophyą, jej córką. Jednak świat Leony rozpadł się na kawałki, gdy dowiedziała się, że poroniła. Wpadła w depresję, która doprowadziła do rozpadu jej związku z chłopakiem. Sześć lat później duet spotyka się ponownie, ale tym razem Léo zaczyna „wiązać koniec z końcem” i pomagać rodzinie finansowo, podczas gdy Marlon jest w kolejnym związku z kickboxerką Bárbarą (Giovana Cordeiro) i pozostaje wierny marzeniu zostania żandarmem wojskowym. Musi jednak stawić czoła brutalnej rzeczywistości tego zawodu.
Aby zapobiec rezygnacji siostry ze studiów medycznych, Léo przyjmuje ofertę pracy od rodziny Boaz, właścicieli fabryki bielizny. Rodzinę Boaz tworzy patriarcha Abel (Tony Ramos), prezes firmy, który jest mężem artystki Filipy (Cláudia Abreu). Para ma razem czwórkę dzieci: pracowitego Samuela (Juan Paiva), ambitnego Daviego (Rafael Vitti), utalentowaną Aylę (Bel Lima) i awanturnistkę Sofię (Elis Cabral). Sofia została adoptowana przez Abela i Filipę po tym, jak jej matka, Ellen (Camila Pitanga), która była jedną z pracownic firmy, zmarła, gdy dziewczynka była jeszcze niemowlęciem, i oddano ją biznesmenowi. Szukając sposobów na zwrócenie uwagi rodziców i rodzeństwa, Sofia zawsze kończy na płataniu figli nianiom, w tym Léo. Jednak przybycie głównej bohaterki zmienia poglądy dziewczynki, która zostaje jej najlepszą przyjaciółką (pomimo zbiegu okoliczności, że imię dziewczynki jest takie samo jak imię córki, którą straciła Leona), a także zyskuje sympatię trójki pozostałego rodzeństwa Sofii.
Fabryka bielizny przeżywa problemy finansowe, a przyczyną tych słabych wyników jest brak różnorodności w kampaniach marketingowych firmy. To w końcu niepokoi Samuela, który chce zmienić tzw. seksistowski obraz tego miejsca, wynikający z doboru modelek mieszczących się w pewnym standardzie piękna. Problem ten jednak ostatecznie dotyka rodzinę, która zostaje uwikłana w ogromne wyzwanie, w które wplątana jest także nowo przybyła niania. Kolejnym wyzwaniem jest przybycie pozbawionego skrupułów Jacques’a Boaza (Marcello Novaes), brata Abla. Jest dyrektorem finansowym fabryki, ale chce zająć miejsce brata i przejąć kontrolę nad firmą, wykorzystując w tym celu różne intrygi i zamach stanu. Co więcej, największą przeszkodą w życiu Abla okazuje się być Vanderson (Armando Babaioff), bandyta i prawdziwy ojciec Sofii, który sprzymierza się z Jaquesem i szantażuje właściciela fabryki, grożąc, że powie dziewczynie, że jest jej prawdziwym ojcem, co było tajemnicą utrzymywaną przed wszystkimi w rodzinie, z wyjątkiem Samuela i samego Vandersona











Obsada
Głowna
- Clara Moneke jako Leona „Léo” Larissa da Silva Senna
- Juan Paiva jako Samuel Boaz
- Tony Ramos jako Abel Rubin Boaz
- Cláudia Abreu jako Filipa Campelo Boaz
- Marcello Novaes jako Jaques Boaz
- Aline Borges jako Tânia Boaz
- Elis Cabral jako Sofia Soares Boaz
- Humberto Morais jako Marlon
- Rafael Vitti jako Davi Boaz
- Giovana Cordeiro jako Bárbara
- Armando Babaioff jako Vanderson Silveira
- Marcos Pasquim jako Ricardo Monteiro
- Leona Cavalli jako Gabriela Moller Stoltz
- Giovanna Lancellotti jako Kamila „Kami” Dias
- Felipe Simas jako Danilo Santos
- Haonê Thinar jako Pâmela „Pam”
- L7nnon jako Ryan
- Suely Franco jako Rosa Boaz
- Ernani Moraes jako Manuel Santos
- Sílvia Bandeira jako Isabela Campelo
- Thardelly Lima jako Enzo Cariri
- Cyda Moreno jako Yara da Silva Senna
- Vilma Melo jako Jussara Senna
- Adélio Lima jako Luis „Luisão”
- Bel Lima jako Ayla Boaz
- Flora Camolese jako Nina Campelo
- Nykolly Fernandes jako Stephany da Silva Senna
- Cecília Chancez jako Dara
- Pedro Fernandes jako Peter Santos
- Guti Fraga jako Father Paulo
- Hugo Resende jako Alan Barbosa
- Pedro Alves jako Caco
- Gabriel Sanches jako Breno
- Luana Tanaka jako Gisele
- Giovanna Jesus jako Ivy
- Gabriel Fuentes jako Júlio
- Carol Marra jako Natara
- Faiska Alves jako Jefferson „Jeff”
- Pedro Henrique Ferreira jako Lucas
- Cris Larin jako Denise
- Nilson Nunes jako Silva
- Lorenzo Reis jako André Dias „Dedé”
- Luísa Guedes jako Antônia
- Bella Roberth jako Aurora
- Theo Matos
Gwiazdy powracające i gościnne
- Camila Pitanga jako Ellen Soares Silveira
- Jean Paulo Campos jako Yuri dos Santos
- Marcelo Mello Jr. jako Costa
- Adriana Bellonga jako Mariana
- Miguel Nader jako Sergeant Cardoso
- Paulo Reis jako Ceremony Manager
Produkcja
Po Vai na Fé (2023), który był jednym z największych sukcesów oglądalności i reperkusji w paśmie siódmej w okresie po pandemii COVID-19 od Salve-se Quem Puder (2020–21), Rosane Svartman rozpoczęła produkcję kolejnej telenoweli w tym paśmie w lipcu 2024 r. a tekst został zatwierdzony i ogłoszony na Upfront 2025, który odbył się 16 października 2024 r. Fabuła nosiła tytuł Dona de Mim, który jest tym samym tytułem, co słynna piosenka i album piosenkarki Izy, wyprodukowane w 2018 r., a także piosenka piosenkarki Any Castela, wydana w 2022 r.
Do reżyserii wybrano Allana Fitermana.
Do tego czasu telenowela miała mieć 173 rozdziały. Jednak na dwa tygodnie przed premierą fabułę rozciągnięto do 221. Jednym z podanych powodów była chęć zapobiegnięciu premierze nowego filmu między listopadem a grudniem, czyli w miesiącu, w którym oglądalność spada ze względu na uroczystości kończące rok.
Nagrania
Miejscem akcji były dzielnice São Cristóvão w północnej strefie Rio de Janeiro oraz Barra da Tijuca w zachodniej strefie Rio.
Aby stworzyć policyjny zalążek opowiadający historię Marlona (Humberto Morais), Rosane konsultowała się z reporterem i producentem Jornal Nacional, Leslie Leitão.
Pożar na planie filmowym
18 lutego 2025 roku w mieście planującym zdjęcia Globo Studios, Curicica, wybuchł duży pożar, który zniszczył jeden z planów zdjęciowych. Pomimo tego, co się wydarzyło, według TV Globo, nikt nie ucierpiał, ponieważ plan zdjęciowy był zamknięty, gdyż w tamtym czasie nie prowadzono nagrań, a miejsce było wciąż w trakcie ustalania szczegółów. Podobnie było z częścią planu zdjęciowego Êta Mundo Melhor!, kolejnej telenoweli o godzinie szóstej i komedii Tô de Graça, które ucierpiały w wyniku płomieni. Jednakże podczas gaszenia pożaru trzej strażacy zostali ranni, doznali lekkich obrażeń i otrzymali natychmiastową pomoc medyczną.
Zniszczenia nie wpłynęły jednak na harmonogram premier serialu, gdyż były niewielkie